Czym nie jest pozycjonowanie?

Czym nie jest pozycjonowanie?

3 views
0

W wielu miejscach w sieci, na branżowych portalach, na blogach tematycznych możecie sporo przeczytać o pozycjonowaniu stron. I chociaż wydawać by się mogło, że znamy definicję pozycjonowania, okazuje się, że wcale nie jest oczywiste, czym ono tak naprawdę jest. Szczególnie mają z tym problem osoby, które z takiej usługi chciałyby skorzystać, ale z związku ze swoją niewiedzą (zupełnie naturalna sprawa, nie każdy musi znać się na wszystkim), poruszają się nieco po omacku, tym samym obawiając się, czy oby potencjalny zleceniobiorca ich nie oszukał.

Dlatego w tym artykule dla lepszego zrozumienia, czym jest pozycjonowanie, postaramy się odpowiedzieć, czy ono nie jest. Tych kilka wskazówek powinno ułatwić zadanie osobom, które chciałyby zlecić pozycjonowanie komuś na zewnątrz.

Pozycjonowanie nie jest zdobywaniem określonych pozycji na określone słowa kluczowe – takie założenie istniało jeszcze kilka lat temu, gdy podstawowym sposobem rozliczenia się była płatność za efekt – jest dana pozycja, jest efekt. Oczywiście w ramach weryfikacji prac pozycjonera można śledzić pozycje kilku ważnych fraz, ale jest to tylko uzupełnieniem sprawdzania, czy pozycjonowanie jest skuteczne.

Pozycjonowanie (przynajmniej nie zawsze) nie jest zwiększaniem ruchu z wyszukiwarki. Jest – w przypadku blogów, czy portali informacyjnych, ale i w tym przypadku ważniejsza jest jakość ruchu, a nie jego ilość. W przypadku stron firmowych, czy sklepów internetowych, nie ma żadnego znaczenia, że dzięki pozycjonowaniu odwiedziło witrynę 500 nowych osób, jeśli żadna z nich nie dokonała zakupu. Z kolei prawie niewidoczny w statystykach ruch nowych 10 wejść mógłby zaowocować dziesięcioma sprzedażami.

Pozycjonowanie nie jest zdobywaniem linków do strony – chociaż oczywiście zdobywanie linków jest metodą pozycjonowania, a linki będą zdobywane tak długo, jak ta czynność daje efekty w postaci poprawiania widoczności w wyszukiwarce Google. Mało tego – wartościowe linki powinny również być klasyczną reklamą, czyli konwertować na sprzedaż. Nie mniej jednak zdobywanie linków nie jest celem pozycjonowania i tym samym ich raportowanie nie może być jedynym sposobem raportowania prowadzonych prac przez pozycjonera.

Mamy nadzieję, ze tych kilka wskazówek pomoże Ci w zawarciu korzystnej umowy z pozycjonerem. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o skutecznym pozycjonowaniu, zapraszamy na Stabilne Pozycje, na naszego bloga.