
Dynamicznie rozwijające się branże i nieustannie pojawiające się nowości sprawiają, że zarówno przedsiębiorstwa większe, jak i te mniejsze, nie mogą pozwolić sobie, aby spocząć na laurach i przestać podążać za trendami rynkowymi. Zlekceważenie tego, niesie ze sobą bardzo poważne skutki, do których należą, chociażby: utrata klientów, spadek konkurencyjności produktów, a także nieaktualność oferty. Na szczęście jest na to pewien sposób, do którego nie wszyscy są pozytywnie nastawieni. O czym mowa? Oczywiście mamy na myśli wszelkiego rodzaju szkolenia. Czy zatem pracodawca powinien wysyłać na nie swoich pracowników, czy jest to strata pieniędzy?
Co firma może zyskać dzięki uczestniczeniu w szkoleniach?
W związku z tym, że szkolenia to dla firm już niemalże konieczność, warto spojrzeć na to od tej przyjemniejszej strony, czyli co możemy dzięki nim zyskać. Zalety podnoszenia kompetencji zależą w dużej mierze od firmy szkoleniowej, jaką wybierzemy, a także jej oferty. Niezwykle ważne jest, aby wybór padł na coś ”przyszłościowego”, czyli np. wartościowe szkolenia Agile, kurs scrum product owner czy jakiekolwiek inne praktyczne zajęcia, których program układany jest adekwatnie do naszego zapotrzebowania.
Uzyskaną wiedzę i umiejętności będziesz w stanie wykorzystać tylko wtedy, gdy rzeczywiście opiera się ona na aktualnie panujących trendach i zmieniających się tendencjach rynkowych. Dzięki temu nie tylko jesteś w stanie uzyskać wyższą pozycję na tyle konkurencji, ale także istnieje duża szansa na wprowadzenie innowacyjnego produktu. Oprócz tego Ty jako pracodawca, możesz liczyć na większe zaangażowanie pracowników, co oczywiście przekłada się na efektywność pracy i osiągane zyski.
Czy pracownik sam powinien zapłacić za swoje szkolenie?
Jeżeli wymagasz od pracownika rozwinięcia posiadanych przez niego umiejętności lub zależy Ci, aby nauczył się czegoś nowego – z pewnością to Ty powinieneś zainwestować w jego szkolenie. Oczywiście, korzyści będą z tego miały obie strony. Z uwagi na posiadanie wykwalifikowanego zespołu, jesteś w stanie zajść naprawdę daleko. W końcu firmę tworzą ludzie i nigdy nie jest odwrotnie. Pamiętaj, że takie działania sprzyjają relacjom i atmosferze wewnątrz firmy, a także przyczyniają się do wzrostu zadowolenia z wykonywanych zadań. Dzięki temu zmniejszasz prawdopodobieństwo, że pracownik zrezygnuje ze współpracy – bo dlaczego miałby to zrobić, skoro widzi, że przełożony docenia jego pracę i chce w niego inwestować?