Jak bezpiecznie stosować suplementy diety

Jak bezpiecznie stosować suplementy diety

0

W obecnych czasach pierwszym źródłem informacji na każdy temat jest internet. Szukając konkretnych informacji na temat suplementów diety, prawdopodobnie trafisz na wypowiedzi specjalistów, opinie innych internautów, a może nawet na wyniki badań naukowych.\r\n\r\n\r\nCzy szukając odpowiedniego suplementu diety możesz zaufać tylko informacjom z internetu?\r\n\r\n\r\nWczytaj się w szczegóły!\r\n

    \r\n

  • Od czego zależy skuteczność suplementów?
  • \r\n

  • Czy suplementację diety warto skonsultować z lekarzem?
  • \r\n

  • Jak bezpiecznie używać suplementów diety?
  • \r\n

\r\n\r\n3 WAŻNE PYTANIA ZMIENIAMY W KONKRETNE ODPOWIEDZI\r\n\r\nNEWSY Z KWASÓW WZIĘTE\r\n\r\nWłącz ZDROWĄ ciekawość\r\n

    \r\n

  1. Czy wiesz, że…
  2. \r\n

\r\n

    \r\n

  • szczególnie łatwo przedawkować witaminy A, D, E i K?
  • \r\n

\r\nWitaminy te są rozpuszczalne w tłuszczach, a nie w wodzie i ich nadmiar nie może być łatwo usunięty z organizmu np. z moczem.\r\n\r\n

    \r\n

  1. Czy wiesz, że…
  2. \r\n

\r\n

    \r\n

  • dobowe zapotrzebowanie osoby dorosłej na kwas foliowy to 0,4 mg.
  • \r\n

\r\nJego spożycie powyżej 1,5 mg na dobę może prowadzić do nudności, alergii skórnych oraz utraty apetytu.\r\n\r\n

    \r\n

  1. Czy wiesz, że…
  2. \r\n

\r\n

    \r\n

  • hipermagnezemia (przedawkowanie magnezu) jest równie niebezpieczna co jego niedobór?
  • \r\n

\r\nPrzyjmowanie ponad 600 mg tego pierwiastka na dobę może prowadzić do bólu w klatce piersiowej, niedociśnienia, kłopotów z oddychaniem, a nawet – do arytmii serca.\r\n\r\n \r\n

Od czego zależy skuteczność suplementów

\r\n\r\nDlaczego ten sam suplement diety u dwóch różnych osób może działać mniej lub bardziej skutecznie?\r\n\r\n\r\nZobacz, które czynniki mają wpływ na skuteczność suplementów diety:\r\n\r\n

    \r\n

  • Czynniki środowiskowe – takie jak promieniowanie, silna chemizacja żywności oraz jej modyfikacja, zanieczyszczenia środowiska
  • \r\n

  • Czynniki fizjologiczne – wiek, stan zdrowia, przebyte choroby oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizmu
  • \r\n

\r\n\r\nSkąd więc możesz mieć pewność, że suplementy, które wybrałeś, będzie odpowiedni dla Ciebie?\r\n\r\n

Czy suplementację diety warto skonsultować z lekarzem?

\r\n\r\n\r\nWiesz już, że skuteczność suplementu zależy od wielu składowych, a ich ocena – zwłaszcza w zakresie stanu zdrowia – powinna zostać przeprowadzona przez specjalistę.\r\n\r\n\r\nDlatego, Twój lekarz:\r\n\r\n

    \r\n

  • najprawdopodobniej będzie chciał poznać Twój sposób żywienia – zrób dokładne notatki z posiłków, które przyjmujesz. Na tej podstawie lekarz oceni czy Twój sposób odżywiania jest prawidłowy;
  • \r\n

  • skieruje Cię na badania krwi, w których zostaną oznaczone wartości głównych substancji mineralnych oraz witamin;
  • \r\n

  • przeprowadzi szczegółowy wywiad lekarski, podczas którego pozna historię Twoich chorób.
  • \r\n

\r\nPo połączeniu tych informacji: sposobu odżywania, aktualnego stanu zdrowia oraz przebytych lub aktualnych chorób, lekarz wskaże Tobie, które z dostępnych suplementów są dla Ciebie odpowiednie.\r\n\r\n

Jak bezpiecznie używać suplementów diety

\r\n\r\n\r\nZasady bezpiecznego używania suplementu powinny znajdować się na jego etykiecie.\r\n\r\n\r\n\r\nNa co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?\r\n\r\n

    \r\n

  • Data ważności: nigdy nie przyjmuj suplementu, który uległ przeterminowaniu.
  • \r\n

  • Dawkowanie: jeśli lekarz nie zaleci inaczej, stosuj się do wytycznych producenta. Jedna tabletka oznacza, że bezpiecznie możesz przyjąć jedną tabletkę na dobę. Samodzielne zwiększanie dawek nie przyspieszy efektów stosowania suplementu, a może zagrozić Twojemu zdrowiu.
  • \r\n

  • Przechowywanie: zawsze zgodnie z zaleceniem producenta.
  • \r\n

\r\n