Jak skutecznie promować się w sieci i poza nią?

Jak skutecznie promować się w sieci i poza nią?

0

Reklama jest dźwignią handlu – głosi stare porzekadło. Obecnie każdy specjalista od marketingu wie, że reklama musi być przede wszystkim dopasowana do konkretnego odbiory i skupiająca uwagę. Współcześnie naprawdę trudno przebić się z dobrą reklamą – na szczęście kanałów reklamowania marki jest także znacznie więcej.

Reklama w sieci

Zdecydowana większość działów marketingu postawiła na reklamę w sieci. Nie tylko jest ona względnie tania, ale również skuteczna. Przygotowanie reklamy internetowej wymaga od nas przygotowania strony wizualnej, tekstowej, jednak prawdziwie trudne zadanie stoi za osobą dopasowującą reklamę do odbiorcy. Puszczając reklamę w sieć możemy określić wiele parametrów związanych z potencjalnym odbiorcą: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania, rodzaj pracy. Im bardziej szczegółowo dobrane parametry – tym lepiej. Reklama będzie wyświetlana w zależności od kanału jaki wybierzemy (media społecznościowe, przeglądarki internetowe).

Materiały reklamowe

Od kilkunastu lat właściciele firm z coraz mniejszą przychylnością patrzą na klasyczne materiały reklamowe. Wielu ze specjalistów od reklamy jest zdania, że są one przestarzałe, nie spełniają swojej roli. Okazuje się jednak, że materiały reklamowe nadal mogą cieszyć oko i wpływać na decyzje potencjalnych konsumentów: konieczne jest tylko odświeżenie ich formuły. Najlepszym przykładem są torebki reklamowe – dawniej tworzono je z plastiku, nie zwracano uwagi na ich jakość czy materiały. Obecnie niezwykle modne jest nawiązywanie do ekologii – zamiast plastikowych reklamówek wykorzystajmy torebki wykonane z papieru, najlepiej pochodzącego z recyklingu. Na takich torebkach najlepiej ręcznie odbić logo w formie dużej pieczątki. Niedokładność odbitki sprawi, że każda torebka nabierze indywidualnego charakteru.